Min sista tävling på min TÄVLINGShäst :'(

Heej!
Min helg
Fredag:Var först i skolan, hade nationella prov sen vid 12 fick jag sluta och åkte hem. Vid 3 åkte pappa och jag till Tävlingsplatsen och lämnade min pålle red också en stund där borta. Efter det blev det fort hem och duscha sen åka till Tim, där det blev grillning med Tim, Emma och Ande, MYYYYSIG kväll! :D Efter blev det att kolla film :) åkte hem runt 1 för att sussa.
Lördag: Upp 05.30 för att åka till tävlingen, veterinärbesiktiga och lite så innan det blev dags för mig att gå in på banan. Han skötte sig någolunda bra på framridningen men i collektingring va det mindre bra, fanns inget stopp på ans stegringar och trodde inte jag kunde komma in på banan för de tog säkert fem minuter, iaf va det kändes som för han verkligen VÄGRADE med tillslut gick det. Tölten gick helt okej... Min nästa klass va femgång som startade runt 4 och då va också framridningen helt okej men INNE på banan va han GALEN..... började med att när vi kom in på banan blev det en bockning och en stegring sen gick tölten helt okej, efter det blev det traven, den gick sådär... När jag väl fick trav va den fin. Sen blev det skritt, han va lite spänd och inte så mycket steglängd... Efter det blev det galopp, ska vi äns prata om den? haha Började med att han stack som en dåre och jag trodde seriöst att jag skulle ramla av och dö på ena kortsidan, sen slog han över i korsgalopp och sen vart det rätt och då blev han också kontrollerad och "lugn"  efter det blev det passläggningarna, hade två försök på mig och vet inte riktigt om jag vill prata om de heller haha, passläggningarna var huuuur bra som helst, fick 6.0 i det men just innan han ska i väg blir han ungefär till en liten rodeohäst, hmm.. kanske det han ska bli? haha
Blev tyvärr DISKAD!!! pga GROV olydnad o gaaaalen häst...
Kom ut från banan och en dommare kom fram till mig och skulle prata med mig personligen?? tydligen nått fel på min häst för han är så galen så hon tyckte att jag skulle åka till veterinären och kolla upp vad som va fel på honom... måste det va nått som är fel bara för att han är GALEN????, han va tydligen också ojämn på bakbenen så vi har nu beställt tid hos veterinären för en HEL undersökning av honom, munnen, örat?? som blir förlamat då och då och sen bakbenen.. Kan bara hoppas på det bästa, men vad som än händer så blev det här nog min sista tävling på honom......
Lördagskvällen så hämtade Tim Ande och Emma mig och vi åkte till Långhundra först där ALLA va haha och vi skulle in till Uppsala på nån fest men två st killar fick inte plats så jag och Emma va så snälla och offrade oss och dom skjutsa oss till Citypizza där vi skulle äta för att sen ta tåget in till dom andra men sen efter en timme ringer som och det tydligen sög där borta och dom kom tillbaka så då åkte jag, Tim, Ande, Emma, Bobba och Alex hem  
Söndag: Söndagen fick jag sova ut lite och vid 1 skjutsa pappa mig till tävlingsplatsen, där jag EGENLIGEN skulle tävlat final i tölt och speedpass i dag men istället satt jag inne i sekreteriatet och hjälpte till :) kom hem vid 8 och då blev det wipeout och sen wallander! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0