...

"När jag var liten kunde jag trolla.
Jag kunde göra underverk, läka sår och gå på vattnet, 
färdas obegränsat i tid och rum, 
jag hade makt att förvandla världen eller skapa en ny.

När jag var liten kunde jag trolla.

Det var innan de lärde mig att jag inte kunde."

 

 

Du är det finaste jag vet.
Du är det dyraste i världen.
Du är som stjärnorna, som vindarna, som vågorna,
som fåglarna, som blommorna på marken.

Du är min ledstjärna och vän.
Du är min tro, mitt hopp, min kärlek.
Du är mitt blod och mina lungor, mina ögon,
mina skuldror, mina händer och mitt hjärta.

Friheten är ditt vackra namn.
Vänskapen är din stolta moder,
rättvisan är din broder, freden är din syster,
kampen är din fader, framtiden ditt ansvar.

Du är det finaste jag vet.
Du är det dyraste i världen.
Du är som stjärnorna, som vindarna, som vågorna,
som fåglarna, som blommorna på marken.

 

 

 

“I could stay awake just to hear you breathing
Watch you smile while you are sleeping
While youre far away dreaming
I could spend my life in this sweet surrender
I could stay lost in this moment forever
Every moment spent with you is a moment I treasure

Dont want to close my eyes
I dont want to fall asleep
Cause Id miss you baby
And I dont want to miss a thing
Cause even when I dream of you
The sweetest dream will never do
Id still miss you baby
And I dont want to miss a thing”

 

 

“Somewhere over the rainbow
Way up high
There’s a land that I heard of
Once in a lullaby

Somewhere over the rainbow
Skies are blue
And the dreams that you dare to dream
Really do come true

Some day I’ll wish upon a star
And wake up where the clouds are far behind me
Where troubles melt like lemondrops
Away above the chimney tops
That’s where you’ll find me”

 

 

Säg var jag vart, tala om vem jag e 
dom säger att visheten kommer med åren 
när många har gått, o jag tror att jag ser 
att ingen världen, kan ge mig nåt mer 

Det kommer en tid, när vi vänder oss om 
vänder o ler åt dom misstag vi gjorde 
det kommer en dag, när natten känns lång 
det stiger en sol där allt börjar om 

För en kvinna och en man, 
som lever i varann, det finns inget starkare 
En kvinna och en man, 
som vill och vet att dom kan, det finns inget starkare 
Än en kvinna o en man 

Vi är på väg genom vinter och is 
men när livet slår ut, ska vi stå där tillsammans 
Att ta sig igenom är kärlekens spel 
Inte du eller jag, det måste va vi 

För en kvinna och en man, 
som lever i varann, det finns inget starkare 
En kvinna och en man, 
som vill och vet att dom kan, det finns inget starkare 
Än en kvinna o en man 

Är vi människor på jorden 
o jag vill att du ska se 
kärleken är tam 
jag ska visa vem jag e 
vill du veta vad jag tänker, var inte rädd för några krav 

För en kvinna och en man, 
som lever i varann, det finns inget starkare 
En kvinna och en man, 
som vill och vet att dom kan, det finns inget starkare 
För en kvinna och en man, 
som lever i varann, det finns inget starkare 
En kvinna och en man, 
som vill och vet att dom kan, det finns inget starkare


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0